loading...
جنگ
تنها بازدید : 211 شنبه 14 بهمن 1391 نظرات (1)

 _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرمتحرک شباهنگ www.shabahang20.blogfa.com _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_


رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به اعزام موفق موجود زنده به فضا با کاوشگر پیشگام گفت: پیش‌بینی می‌شود اعزام انسان به فضا تا ۱۰ سال آینده محقق شود.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، حمید فاضلی رئیس سازمان فضایی ایران در نشست خبری با بیان اینکه مدیریت اجرایی اکتساب فناوری‌ها و سامانه‌های فضایی و مدیریت یکپارچه سیستمی در مصوبات سوم شورای عالی فضایی برعهده سازمان فضایی ایران گذاشته شد، اظهار داشت: ابلاغ چند ماموریت بزرگ ملی از جمله اعزام فضانورد به فضا، تاسیس پایگاه ملی فضایی، احداث شهرک فضایی و نیز ایجاد آزمایشگاه ملی فضایی از جمله ماموریت‌هایی است که از سوی شورای عالی فضایی به سازمان فضایی ایران محول شده است.

وی اعزام موجود زنده به فضا را یک دستاورد ملی  عنوان کرد و تصریح کرد: این امر مهم توسط سازمان فضایی ایران و با دستور شورای عالی فضایی شامل دستگاه‌هایی چون وزارت امورخارجه، وزارت علوم، تحقیقات، وزارت ارتباطات، وزارت دفاع ، صنعت، معدن و صدا و سیما و معاونت راهبردی رئیس جمهور به مرحله اجرا رسیده است.

رئیس سازمان فضایی ایران  برآورد هزینه ارسال کپسول زیستی حامل میمون زنده  به فضا را حدود 3 میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: ماموریت پیاده سازی حامل موجود زنده، پایگاه پرتاب و سکوی پرتاب کاوشگر توسط سازمان هوافضای وزارت دفاع و طراحی و یکپارچه سازی و مدیریت سیستمی این پروژه را سازمان فضایی ایران برعهده داشت.

فاضلی با بیان اینکه نام میمون ارسالی به فضا توسط ایران «آفتاب» است،  ادامه داد: این میمون از نژاد «رزوس» است و هم اکنون نیز در وضعیت مناسبی بسر می‌برد و این موفقیت باعث شده است که آماده سازی اعزام انسان به فضا برای یک دوره 10 ساله در دستور کار قرار گیرد.

وی  گفت: این برنامه در سال 86 و در هیئت دولت به تصویب رسید تا در یک سند جامع چشم انداز و نقشه جامع علمی کشور اعزام انسان به فضا و داشتن ماهواره مخابراتی در مدار ژئو به سازمان فضایی سپرده شد. اگرچه در این سند نامی از محدوده زمانی خاص اعلام نشده است اما به نظر می‌رسد با توجه به موفقیت موجود در یک دوره 10 ساله اعزام انسان به فضا را تجربه کنیم.

*ایران پیش قدم در عرصه فناوری فضایی

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به  رشد چشمگیر فعالیت‌های فضایی کشور در طی سال‌های اخیر بیان داشت: بر اساس گزارش مؤسسه بین‌المللی اس سی آی تا سال 2012،  ده کشور جزء پیشگامان عرضه فناوری فضایی بوده‌اند اما از سال 2012 پنج کشور دیگر نیز به این مجموعه اضافه شده و به این رشد رسیده‌اند که ایران نیز یکی از کشورهای پیشقدم در عرصه فناوری است و بر اساس اعلام این موسسه بین‌المللی در میان این کشورها ایران بالاترین نرخ رشد فضایی را داشته است.

فاضلی تصریح کرد: آینده دنیا به سمت فناوری‌های نوین طراحی می‌شود که یکی از مصادیق آن هوافضا است و در این زمینه ایران توانسته است گام‌های موثری بردارد.

*تصویب سند جامع توسعه هوافضای کشور

رئیس سازمان فضایی ایران از تصویب سند بالادستی راهبردی جامع توسعه‌ای هوافضای کشور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: این سند به زودی از سوی رئیس جمهور برای توسعه فضایی کشور ابلاغ می‌شود.

فاضلی خاطرنشان کرد: این سند جامع با همکاری وزارت علوم، پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی و ستاد توسعه‌ای هوافضا و ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور از 7 سال پیش در دستور کار قرار گرفته و تدوین شده است که به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا مبنی بر اقدام ایران به اعزام میمون به فضا که بر خلاف قطعنامه‌های  بین‌المللی است،  تاکید کرد: قطعنامه نام برده شده مربوط به منع فرستاده محموله های سنگین و با جنبه های نظامی به فضا است که پروژه ارسال میمون به فضا نه جنبه نظامی دارد و نه محموله سنگینی بوده و به هیچ وجه نه به دنبال افزایش توان نظامی در این پروژه نبوده ایم.

رئیس سازمان فضایی ایران دستاورد علمی  ارسال موجود زنده به فضا را کاملا صلح آمیز عنوان کرد و افزود: مستکبران همیشه در استفاده ناشایست از فناوری ها پیشتاز بوده اند که نمونه آن را می توان در بمباران هسته ای هیروشیما و ساخت و آزمایش هزاران بمب هسته ای مشاهده کرد و پس از آن به این نتیجه ای رسیده اند که دیگر هیچ کشوری اجازه  ساخت بمب را ندارد و کنوانسیون منع تولید سلاح‌های شیمیایی و میکروبی تشکیل داده‌اند کما اینکه خودشان در جنگ‌های مختلف از این گازهای مسموم استفاده کردند و پس از آن این قطعنامه‌ها را صادر می‌کنند و دیگر کشورها را منع می‌کنند

فاضلی با تأکید بر اینکه این کشورها در اجرای قوانین بین‌المللی دوگانه عمل می‌کنند، تصریح کرد: ما در مورد اعزام میمون به فضا از آمریکایی‌ها ایده گرفتیم و میمونی از نژاد «رزوس» که خود آمریکایی‌ها نیز نخستین بار از همین نژاد میمون به فضا پرتاب کردند استفاده کردیم.

وی با اشاره به ایمیل دریافتی خود از یکی از دوستداران حیوانات که اعلام کرده بود در این اعزام حیات این موجود زنده نادیده گرفته شده است،  تأکید کرد: تمامی تلاشمان این است که ملاحظات اخلاقی را در مورد شفقت به حیوان مورد توجه قرار دهیم و تمامی تست‌های انطباق و تعمیم این موجود زنده به انسان مورد توجه قرار گرفته است اما این سئوال را باید از سخنگوی وزارت امورخارجه و دیگر کسانی که این موفقیت ایران را زیر سئوال برده اند داشته باشیم که بیش از آنکه برای حیوانات دلسوزی کنند بیشتر نگران  به مخاطره افتادن جان انسان‌های بیگناهی باشند که توسط نظامی‌های آمریکا در عراق، افغانستان، ویتنام، بوسنی و گرانادا از بین رفته‌اند. آیا این صحنه‌ها احساسات آنها را بر نمی‌انگیزد؟

رئیس سازمان فضایی ایران ادامه داد: اینها نگرانی‌هایشان چیز دیگری است و می‌خواهند چهره ما را بدنام کنند.

 _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرمتحرک شباهنگ www.shabahang20.blogfa.com _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_


برچسب ها "فضا" ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سینما در ماشین با ایرانتیک در تاریخ 1399/03/13 و 0:06 دقیقه ارسال شده است

سینما در ماشین
https://www.irantic.com/car-cinema
من بابت سایت خوبتون ممنون هستم. ایرانتیک جدیدا ویژگی جدیدی آورده که توسط آن میتونیم با ماشین بریم داخل سینما و فیلم سینمایی رو از داخل ماشین ببینیم. اینجوری هم راحت تریم هم بهداشتیه هم خوراکی میتونیم سینما ببریم با خودمون.سینما ماشین بهترین کاری که کرده اینه که صدای سینما هم دست خودمون هست و میتونیم از رادیو ماشین صدای سینما رو پلی کنیم.
شهرهای تهران و کرج و قم و شیراز و مشهد و اصفهان و احتمالا تبریز هم سینما ماشین رو دارن میارن. کلا خیلی حال میده این سینما در ماشین .
پیشنهاد میکنم ی بار امتحانش کنید...
سایت ایران تیک یک سایت هست که با ادرس irantic.com در دسترس هست و بلیت سینما و بلیط کنسرت و بلیط تئاتر رو میتونید ازش تهیه کنید. قیمت بلیط ها با تخفیف ویژه هستند.

این نظر توسط هر روز آخرین خبر استخدامی را برات اس ام اس میفرستیم در تاریخ 1393/10/09 و 4:10 دقیقه ارسال شده است

سلام وقت بخیر

اگه تمایل داری هر روز آخرین اخبار استخدامی شرکت ، سازمان های دولتی را دریافت کنی

می تونی به لینک زیر جهت فعال سازی بری

http://sms.mida-co.ir/newsletter/6/estekhtam

این نظر توسط دریافت پنل رایگان به همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 در تاریخ 1393/09/07 و 2:15 دقیقه ارسال شده است

باسلام خدمت شما مدیر عزیز

جهت ثبت نام پنل اس ام اس رایگان با همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 می توانید به آدرس

http://50005.mida-co.ir

مراجعه نمائید.

منتظر حضور گرمتون هستیم

mida-co.ir

این نظر توسط پیشنهاد یک کسب کار هوشمندانه در تاریخ 1393/08/26 و 1:25 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما

این پیام احتمالا آینده ی تجاری شما را متحول خواهد کرد

شما می توانید با حداقل سرمایه ی اولیه ،

صاحب جامع ترین مرکز فروشگاهی و خدماتی شهرتان شوید

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت WWW.IBP24.ORG مراجعه نمایید

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/07/02 و 1:36 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم
شما می توانید با عضویت در طرح همکاری فروش پنل و خطوط پیامکی از بازدید کننده وبلاک خود درآمد کسب کنید
ابتدا وارد آدرس زیر شوید و مراحل ثبت نام رو کامل نمائید
http://sms.mida-co.ir/hamkar
سپس وارد پنل کاربری شوید و از قسمت شبکه فروش و بازاریابی کد های مربوط به فروش پنل را در سایت خود قراردهید بعد از معرفی هر کاربر به شما 25 درصد سود فروش داده می شود
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمائید
mida-co.ir
info@mida-co.ir

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/04/20 و 3:57 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم

برای داشتن یک سامانه حرفه ای و رایگان همین حالا اقدام نمائید. سامانه sms5002.ir به شما یک پنل پیامک کاملا اختصاصی رایگان می دهد با این سامانه پنل ارتباطی جدیدی بین سایت و کاربران خود آغاز کنید. برای فعال سازی همین حالا اقدام نمائید.

جهت ثبت نام به آدرس زیر مراجعه نمائید

sms5002.ir/register.php

این نظر توسط رزرو هتل با 50 درصد تخفیف در تاریخ 1392/02/25 و 15:59 دقیقه ارسال شده است


رزرو هتل شیراز ، کیش ، قشم ، مشهد و تمام نقاط با 50 درصد تخفیف

لینک رزرو هتل بشه به egardesh.com

شماره تماس : 021-44151435 و 44155227-021



مشاهده اطلاعات بیشتر در www.egardesh.com

سامانه رزرواسیون مهر

راحت ، ارزان و با اطمینان خرید کنید


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • 41094128425752494253.jpg" alt="اشنایی با زیردریایی استراتژیک مدرن " title="اشنایی با زیردریایی استراتژیک مدرن " width="60" height="60" class="img_posts" align="middle">اشنایی با زیردریایی استراتژیک مدرن
    دوشنبه 09 بهمن 1391
    نظرسنجی
    به نظر شما کدام کشور از نظر توان نظامی کشور برتر منطقه است؟
    شما بیشتر علاقمندبه کدام مطالب هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 96
  • بازدید سال : 373
  • بازدید کلی : 5,795
  • کدهای اختصاصی